Totalt antall sidevisninger

lørdag 17. november 2007

Celebre dødsfall

I går leste jeg på nettet at Grethe Kausland, vår alles Lille Grethe, var død. 60 år gammel av kreft.
Trist og satt ut, begynte jeg å snakke med venna mine om det, og flere av dem reagerte med "Hæ? Hvem?".
Det overrasket meg at så få hadde hørt om henne, og de som hadde det, forbandt henne med tåpelige roller i NRKs Jul i Blåfjell, reklamefilmer og som vaskedame i Karl & co, ca ingen kjente til henne som den kjære personen hun var, eller hadde hørt henne synge om teddybjørner og Einar - hennes aller beste venn.

Trist til sinns gikk denne sørgende valnøttpilen til seng bare for å våkne og finne ut noen timer senere ut i neste dag at vår alles kjære Trond Kirkvaag, også har gått bort, i en alder av 61 år.
Jeg håper og tror at flere vet hvem han var, etter rollen som Brumund Dahl i Brødrene Dahl, eller fra KLMs mange fantastiske sketsjer og Trotto Libre, mange kjenner ham også som Skræmmer'n.

I løpet av disse to siste dagene, har Norges film, musikk, showtune og kultur-verden mistet to store personligheter.
Grethe og Trond, denne lille smurfen står stiv og salutterer to av de største.
Far vel, og måtte dere for evig hvile i fred eller stå på en scene med Leif Juster og underholde et publikum som aldri dør.

Ingen kommentarer: