Totalt antall sidevisninger

onsdag 28. november 2007

Gutters enkle tankegang

Vi har alle tenkt tanken, men ingen har tatt det alvorlig (damer) eller villet avsløre "hemmeligheten" (menn), men nå har jeg, Sjur Vaage, blitt nødt til å avsløre det, for hvilke konsekvenser det enn får.

Menn er enkle i hodet.
Veldig enkle.
Såpass enkle at ting og tang går skeis veldig ofte.

F.eks. dette scenariet.

Gutt møter jente.
Gutt syns jente er pen.
Gutt forteller det til jente.
Jente forteller gutt at hun har type.
Gutt tenner med en gang.
Gutts enkle hjerne setter i gang.
Gutt begynner å planlegge hvordan han skal få det forholdet til å gå til helvete sånn at han selv kan bli sammen med jente, uten å tenke / forstå at jente kommer til å hate ham / være veldig sur på ham om han lykkes (for gutt er nemlig skrytete av seg og vil skryte til noen som vil fortelle det videre en eller annen gang, gjerne for å ødelegge et evt. forhold som har bygd seg opp og gutt holder på å lykkes, gutter er nemlig svært opptatt av å ha. Alt! Og når de har sett seg ut noe, skal de ha det, koste hva det koste vil. Evt. er gutt av den mindre intelligente sorten og sier det rett ut til jente.)
Gutt utfører planene sine, enten raskt og hurtig, eller stille i skyggene, men får det stort sett til, uansett hvor lang tid ting tar.
Gutt ødelegger forhold mellom jente og annen gutt.
Gutt tror han seirer, men har (for øyeblikket) tapt.

Jente er sur på gutt og vil ikke noen av dem og søker trøst i venninner og sjokolade.


Der er den. Den hele og usminkede sannheten. Hvordan jeg kan vite det?
Vel, jeg er gutt selv, og ja, jeg har gjort det samme, flere ganger. Uten at det har gagnet meg noe særlig.
Og jeg har opplevd at venner og kjente har blitt utsatt for det. Flere ganger.
Jeg klarte ikke å holde det i meg lenger, jeg kunne ikke tie mer. Sannheten måtte ut og frem i lyset! (vel, så frem i lyset et innlegg i en blogg kan føre den.)

Ingen kommentarer: