Totalt antall sidevisninger

søndag 6. juni 2010

Ting fra den siste tiden

Jeg ble til slutt frisk jeg også, opp til Steinkjer igjen, endelig begynne å skrive oppgave, loke litt på skolen, overvære årtusenets mest viktige og vitenskapelige test (baconsnacks-testen), vel første del i alle fall, og masse annet.

I går fikk jeg endelig besøk av søstrene sisters.
Sist Hanna var her, var rundt da jeg flytta ut første gang jeg bodde her oppe. Hun satt i bilen utenfor i 5 minutt og kom ikke engang inn, så vidt jeg husker.
Oda var her et par ganger i fjor i det minste, og har vært mer interessert enn Hanna på å komme opp hit. Og det var vel også siste gang, siden de nå stikker til USA og etterlater meg her, alene i Norge. Jeg hadde vel tilbudet om å bli med jeg også, i alle fall for 3 måneder, men jeg er ikke SÅ stor fan av California, selv om San Fran ikke er LA og omegn, så er jeg fortsatt mer fan av Minneapolis og Fargo / Moorhead.
Likte meg også godt i Orlando, når jeg tenker meg om, men hovedsaklig Minneapolis og Fargo / Moorhead.

Uansett, det var kos å ha besøk av dem.
Vi kjørte på Amfi og kjøpte engangsgrill og grillmat på Rema, grillet på plenen utenfor et av byggene her på Gubb og jeg rakk å få i dem hver sin burger før de stakk tilbake til Trondhjem, sånn at Hanna kunne få med seg en fest.
Så kom et par kompiser vandrende og fortsatte å grille med Steinar og meg, og det ble etter hvert til et voerspiel inne hos meg, med alkohol og Lips. Jeg må si, det var lite vakkert å høre på, men gud, så gøy!
Voerset ble etter hvert til at vi stakk på byen for å ta en øl på Brix (visste dere forresten at Madam Brix, som kafeen / puben / galleriet / whatever er oppkalt etter, kom fra Meldal? I didn't!), Steinar og jeg klarte å holde oss til en øl hver (greit, jeg hadde en cider i tilegg) også, og etterpå fant vi nach. Vel, Steinar stakk hjem for å være opplagt til å skrive oppgave, jeg stakk på nach med noen venner. Veldig hyggelige mennesker må jeg si. :)
Par stykker fra No Dawn bl.a. Og noen å prate om alt det sære som rører seg i huet mitt. Funka jævlig fett. Og så fikk vi jo forsyne oss av "ølet" (Pokal) i kjøleskapet. Også greit.

Så det var et greit døgn. :)
Andre ting jeg kan nevne, er
"Trist, men hey, det finnes tusenvis av andre bloggere som elsker å rumpeslikke leserne sine."
Det er faen meg så sant. De aller fleste bloggene jeg kommer, spesielt de som virker som om de er de mest populære i Norge, er ute etter lesere, lesere, lesere og å gjøre alt for dem. Djeebuz Eidj Kraist! Det er til å bli kvalm av, rett og slett, skal ikke nevne noen navn, men mange folk jeg kjenner veldig godt har slike blogger og slik mentalitet. Skremmende.
Men det er vel ikke noe å gjøre med det.
Så har vi "Ni dieu ni maître", som er et fransk ordtak av en kul fyr kalt Louis-Auguste Blanqui og det betyr "Neither God nor master". Det ble også et anarkistisk slagord. Fantastisk. Jeg bare liker det godt og fant det på flere bilder og noen tatoveringer av det som ser ut som en svært genial mann, Sacha Lehne, som driver Primitive-Abstract Custom Tattooing på Grønland i Oslo.
Om jeg bare finner plasser på kroppen min jeg ikke alt har booket til andre ting, tar jeg gjerne en tatovering eller tre hos ham. Evt. hos Anitah, som jobber med ham. Fine Anitah. Og flink, ikke minst! :D

Jeg kan fortsette å fylle dette innlegget med masse svada og andre ting som har hendt, og ikke hendt, som f.eks. plakatopphenging for filmen vår, Niding - som jeg for øvrig anbefaler alle å prøve og få med seg om de er i nærheten av Trondhjem 19. juni, og det at jeg nå skriver et eksamensprosjekt alene (selv om man egentlig skal være i et team på opptil 4 stykk) om å gjøre kortspillet "Idiot" til en "spectator sport" på lik linje med "Texas Hold 'em", men det får være til en annen gang, evt. et annet sted.
Ta ta.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Det var superkos å være på besøk til deg :D

Da var jeg endelig flink søster, og kom på besøk :)

SosJojURor sa...

Ja! :D

Men det tok sin tid. ;)

Oda Karoline sa...

Sjur, du frister meg. Hvorfor dro jeg hjem igjen? Jeg vil besøke deg igjen ... Trist :-(
Gawd, jeg skriver 'igjen' alt for mye!
Hørtes ut som dere hadde det kjempekoseligt!
Hils ^^