Totalt antall sidevisninger

lørdag 25. juni 2011

Vannspeilet 2011 - HipHop-aften

Jeg lurte lenge på hva jeg skulle gjøre denne helgen.
Skulle jeg dra på Steinkjerfestivalen og få med meg deLillos og Clawfinger og hygge meg med Steinkjerbygg, skulle jeg dra på Vannspeilet 2011 for CunninLynguists, Los Horribles og John Olav Nilsen & Gjengen eller skulle jeg dra til Hongsand og besøke slekt igjen.

Etter å ha sjekket kontoen, fant jeg fort ut at Steinkjer ble det ikke, og jeg var ikke så gira på å dra til Hongsand med nesten hele familien heller, så det endte med Vannspeilet 2011 på Orkanger.
Jeg angrer intet!

For det første er det den rimeligste festivalen jeg har vært på (629 kr for helgepass), for det andre møtte jeg veldig mange gamle kjente, for det tredje var det rimelig awesome musikk første kveld (særlig CunninLynguists) og for det fjerde var det generelt genialt.

Det største musikalske høydepunktet, var nok CunninLynguists for min del. Har hørt på dem i mange år, og å endelig få se dem live, var rimelig fantastisk.
Hipstere og folk du ikke skulle tro likte hiphop i det hele tatt, sto side ved side og digga den chille sørstats-rapen.
De spilte en blanding av gamle og nye låter og jeg var helt med og storkoste meg. Jeg visste det kom til å bli bra da de starta med "Hellfire", som sampler "The Crazy World Of Arthur Brown - Fire".
Her er noen bilder av det eminemte sørstatsbandet:





Samt et lite klipp fra en av sangene:
"Never Come Down"

Andre som spilte, var Bromstad Billionaires og Admiral P (men de fikk jeg ikke med meg, og det bryr meg ikke så mye heller), samt Erik & Kriss og Chamillionaire. Da sto jeg for det meste i ølteltet og drakk øl eller minglet med gamle kjente.

Gleder meg fælt til i kveld og å se Adam Tensta, Montée, Los Horribles, Lillasyster (for n'te gang) og John Olav Nilsen & Gjengen! :D

Hva har dere gjort i helgen?

4 kommentarer:

Hanna Vaage sa...

Kan tenke meg du har hatt det gøøy :D

sv: Ja, det er vår ting ;)

silje sa...

sv; leser den hver dag gitt :) det skal jeg gjøre :) skal nok hilse tilbake :)

SosJojURor sa...

Hanna, det har jeg.
Nettopp!

Silje, kult. :)

Coulerful Life sa...

Hørtes ut som en fin aften!
Moro om du sjekker min blogg også, skriver stort sett om musikk :-)