Totalt antall sidevisninger

lørdag 25. oktober 2008

Guttetur til Oslo, del 1

Den store overraskelsen på bursdagen min var altså en guttetur til Oslo.
Ikke som en egen bursdagsgave, men kun som noe ekstra. Altså en guttetur. Jeg visste ikke annet enn at pappa og jeg skulle fly et sted og jeg trengte ikke pass, turklær, laptop, kamera eller penklær.
Så endte vi i Oslo. På Rica Victoria. Flott hotell det.
Etter litt chilling på hotellet, bar det ut til Aker Brygge - både pappas og min første gang der - hvor vi dro på Latter og så Anne Kat Hærlands siste show. Helt herlig. Jeg digger den dama der, en av få som får meg til å le sånn i de nyere tider.

Etter å ha trimmet lattermusklene, var det på tide med mat og vi stakk på Big Horn Steak House og spiste herlig mat.

Selv hadde jeg en gjennomstekt 200grams indrefilét av okse, med hvitløkssmør, hvitløksgratinerte poteter og mais til, samt en god rødvin fra Australia, et glass øl og et glass vann.
Og så ble det dessert, selv gikk jeg for en krokanis, og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det alltid skal være med bær med stilk og blader og annet grøntfôr på isen alltid. Skal det liksom være pent? Mat skal ikke være pent, mat skal være godt og spises og nytes. Trenger ikke se bra ut for det.

Etter maten, var det en tur på byen, selv om jeg var stuptrett fordi jeg hadde stått opp halv fem. Reisefeber? Neida, bare ustabil døgnrytme.
Jeg ville på Solstice eller Garage, men pappa ville på Smuget og slik ble det.
3 år for ung til å komme inn, maks nervøs og noia for å bli tatt og kasta ut eller noe i den duren, mens jeg prøvde å nyte en White Russian med alt for mye vodka og synthpop fra helvete (les: 80-tallet).
Falco, Modern Talking, Alphaville ... Akkompagnert av vanlig pop som a-ha og Madonna *grøss*

Jeg var sjeleglad da vi endelig dro tilbake til hotellet, og etter å ha svart på ørtogførti gratulasjonsmeldinger på fjasboka, bars det rett til sengs.
Har ikke lagt meg så sent (midnatt) hele uka, eller sovet så lenge (07:00) heller.

Hva denne dagen bringer, gjenstår å se, men jeg går ut fra at det blir turer på både Platekompaniet, Outland, FotoVideo og en lengre tur på Desucon.
Mer om dette vil komme i morgen.

Ingen kommentarer: