Totalt antall sidevisninger

onsdag 5. mai 2010

Nudler som metter

Jeg satt som vanlig og whinet over at jeg ikke hadde mat eller penger til mat, annet enn nudler og diverse bakevarer.
En kompis fortalte meg at jeg burde prøve å blande mel og krydder, koke nudler, helle av vannet, dynke nudlene i krydder og mel-blandingen og steke det i en panne med litt olje.
Var heller skeptisk, og la meg til å sove fremfor å spise.
I kveld fant jeg ut at jeg skulle prøve det.
Mine damer og herrer og de som er ingen av delene eller et sted i mellom, jeg gir dere:
Lars og Sjurs mettende nudler!

Kok nudlene til de har absorbert alt vannet, ikke ha i noe krydder e.l.


Ta så et fat / en liten bolle / en suppeterrin e.l. og ha i et par spiseskjeer mel, noen dæsjer av forskjellige typer krydder du vil ha i og et egg. Bland det sammen.


Når nudlene er ferdigkokt, har du de oppå, og blander det godt.


Stekes så på halvvarm panne med en dæsj olje oppi.


Når nudlene er ca. sammenhengende, snur du dem og steker på den andre siden. Presto!
For å gjøre det enda bedre, kan man ta noen skiver ost (gjerne også div. kjøtt, men det blir dyrere da) og legge på den ene siden og brette den i to.
Klar til å inntas når osten er smeltet.

2 kommentarer:

Hanna sa...

aww, nudler :D :D

SosJojURor sa...

Ja! :D
Og endelig blir man mett!
Så mett at jeg tror det hadde holdt med en kvart pakke. ^^