Totalt antall sidevisninger

søndag 17. april 2011

Påske

Nå er det tid for å minnes Arne Paasche Aasen og for å synge "Påskemorgen", vel, vi kan avvente med å synge til i alle fall morgenen påskeaften.

Sånn ellers er dette en trist påske.
Av to grunner.

Den første er at jeg er alene, ikke at jeg ikke er vant til det, men vanligvis er familien min i det minste i Norge (Hongsand) eller Europa (La Manga / andre steder i Spania), men i år er de i Kalifornien.

Dette er med på å skape grunn nummer to.
Siden familien min befinner seg på et annet kontinent, er sjansen min for å få påskeegg lik null. Og om jeg kjøper det selv, fyller med snop og gjemmer, er det langt fra det samme.
Den største gleden ved påskeegg, er jo å lete huset rundt første påskedag!
Dette går jeg da altså glipp av i år, og det gjør meg meget, meget bedrøvet.
Slik som Tussi.

Så om noen vil barmhjertige seg over meg, kjøpe et påskeegg, fylle det med snop (ikke lakris eller ting med nasty skum inni (som Bamsemums)) og komme hit til Orkanger og gjemme det for meg, hadde det vært rimelig awesome. :D

10 kommentarer:

Charlothe sa...

SER FRUSTRASJONEN DIN! :O

HAHA, nei, du har så sant. Det kaan jo hende de sender over et, da ;P Du vet aldri - før påskeaften, vel og merke :))

(I) Kanskje de til og med gjemte et FØR de reiste bortover!! Haha. Det godteritet er nok knallgodt nå ;D

SosJojURor sa...

Kan hende, men så vidt jeg vet, kommer det ikke post hit, den stopper på postkontoret hvor en kontakt sender mamma all viktig post etc.
Kjedelige greier.

Ha-ha, om de gjorde det, er selv jeg skeptisk til å spise det. Hvit sjokolade er bare godt om den opprinnelig var hvit.

Nei, jeg får nok bare håpe noen her i Orkdal faktisk leser innlegget og synes synd på meg og smugler inn et påskeegg her i løpet av uken.

Charlothe sa...

SV: Haha, jeg var glad jeg var ferdig med frokosten, jeg. Hehe. I tillegg havnet deler av syltetøyet oppå leverposteien <3 Da kjente jeg at begeret rant over for min del. Æsj.

Det er sånn .. kolibriegg bare at det er stikk :)) Marspian med sjokolade - MEEED sånn tuttifrutti-strø utenpå der igjen :D Skjønte? Hehe. De er i påskeposen fra Nidar ;D

Hehehe, må si meg enig. Hvit sjokolade er bare god om opprinnelig var hvit. Hehe. Good one ;D

Da krysser jeg fingrene for deg :))

SosJojURor sa...

Ha-ha, ja, jeg ser den.
Leverpostei spiser jeg utelukkende med agurk på, ingenting annet.
Til og med rødbeter blir feil i min munn. :P

Ah, da forstår jeg. :)

Oh yes, jeg har spist hvit sjokkis som opprinnelig var brun.
Hanna har / hadde en tendens til å gjemme godteriet sitt i en skuff på skrivebordet, jeg skal ærlig innrømme at når godtesuget ble for stort i gamle dager, gikk jeg der og stjal sjokolade. Skjønt, det verste var vel da hun gjemte smultringer / kanelsnurrer under hodeputen sin.

Woo, takk, krysser dem jeg også. =D

Nina-Martine sa...

Haha, tror aldri jeg fikk påskeegg. Men kjøp de fantastiske lilla påskeeggene, fra Freia eller noe, de er jo fantastiske. Det er i alle fall noe :p

Sv; Er glad jeg ikke har langt å dra til kino, men kunne alltids bo nærmere :p Haha, teksting er virkelig et problem, men jeg legger virkelig ikke merke til om det jeg ser på er tekstet eller ikke.

Ja, kino opplevelse er noe annerledes i USA, savner virkelig AMC altså, 6 dollar og man kunne stort sett se på flere filmer. Digge stoler og ordentlig popcorn med smør :p Imax er også helt utrolig, men fikk aldri sett på en "vanlig" film, men så på en på Kennedy Space Center om romfart.

Haha, det var ikke dårlig :p

// Italia er virkelig herlig, Gardasjøen er absolutt å anbefale. Men nå har jeg kun vært i Nord-Italia da.

SosJojURor sa...

Jeg har fått det så lenge jeg kan huske.
Akkurat som gavekalender i desember (unntatt i fjor -_-) og julestrømpe første juledag.
Jeg klarer ikke å spise de lenger.
Kommer sannsynligvis av en overdose for noen år siden, da jeg satte til livs 24 egg på en dag.
På samme måte, klarer jeg ikke å drikke Tropo eller Solo lenger heller (skjønt, Solo drikker jeg generelt ikke da det lages av Ringnes og jeg har kjørt en full boikott mot dem siden da la ned Tou bryggeri i 2003).

Kan tenke meg det, må være herlig.
Skal finne meg en fantastisk kino og glo film på film neste gang jeg er på den andre siden av dammen. :)

Nei, og det gav meg heller ikke avsmak for kino.
Nå er det bare de høye prisene her i Norge, samt avstanden som hindrer meg.

Ja, kan tenke meg det. Jeg får prøve og komme meg dit snart. Får kjøre dit neste sommer om jeg har fått lappen og bil til da. :P

Charlothe sa...

sv: Æsj, haha, den må ha smakt helt forferdelig. Eller ikke smakt noe i det hele tatt. Hvordan var konsistensen på den hvite, men opprinnelige brune sjokoladen??

ÆÆSJ, hahaha, visste ikke at folk gjorde sånt. Haha. Hun spiste ikke de bakevarene etter at de hadde ligget under puten? Hehe..

SosJojURor sa...

Kan ikke komme på at den smakte godt, nei. Konsistensen var mye av det samme, bare litt mykere.

Nei, men små barn gjør rare ting, vet du. :P
Nei, jeg tror mamma kastet de før det skjedde. =P

Charlothe sa...

SV: Hahaha x 3 ;D

SosJojURor sa...

Skakke være lett å være liten. :P