Totalt antall sidevisninger

fredag 8. april 2011

Sjalu!

Familien min befinner seg nå i Orlando, Florida, og jeg er på Steinkjer i ruskevær.
Makan!

Jeg får aldri opplevd morsomme ting lenger. Alt jeg gjør, er å sitte her eller på Orkanger og jobbe med den hersens bacheloroppgaven, så blir det sommerferie, hvor jeg må jobbe for å tjene litt cash til å leve av i høst mens jeg leter etter jobb et sted / et sted å bo. Skal ikke være lett. Jeg har ingen interesse av å være working man, bortsett fra å få en fast og stødig inntekt (som går ut igjen like fort som den kom inn for å betale ned gjeld til Lånekassen, husleie, strøm, regninger o.l.). Mer skeptisk til å betale skatt igjen vel og merke, men det er et av mange aber som følger med det å være i fast arbeid.

Sånn ellers er det under en måned igjen før bacheloroppgaven min skal være ferdig, jeg håper jeg klarer det, ellers blir jeg svært deprimert.
Det var ille nok da jeg på VGS ikke klarte å bestå fagprøven eller levere særemnet.

På den lyse siden, ser det ut til at vi endelig er kvitt veggedyrene. Jeg klør i alle fall ikke lenger, men har fortsatt søvnproblemer.
Jeg har også endelig kommet i gang med å teorikurs for bil, så jeg regner med å ha lappen i høst / neste vår.

Ellers er jeg blakk, venter på stipend og drar snart til Orkanger for tidlig påskeferie. Woo!

8 kommentarer:

Hanna Vaage sa...

Huffda søtis! Du må ikke være lei deg/sjalu! Jeg og du får ta oss en tur til Orlando sammen en gang. Det blir gøøøøøøy :D Forresten, lo meg ihjel da du nevnte den rosa Carebear-sekken! Haha, det var good times :)

Stilig at du snart får billappen! Er stolt av deg :D

SosJojURor sa...

Men det er jeg likevel. Hrmph!

Vi får vel gjøre det, så lenge du lover å ikke stikke av med de lokale guttene og la meg være igjen alene på et eller annet dansegulv hvor jeg føler meg maks utilpass.

Det gjør jeg hver gang jeg ser / tenker på bildet. :D

Snart og snart, blir nå ikke før i høst / vinter / vår. Nå har de jo endra reglene til det at jeg trenger trafikalt grunnkurs osv. Tåpelige greier. Før i tiden holdt det i massevis at jeg hadde mopedførerbeviset fra 2002.
Og så vil de senke fartsgrensene i Norge fra 90 til 70 eller hva i all verden. Galskap spør du meg.

Nina-Martine sa...

Ja, det er nok bare å være misunnelig på de som er i Orlando, mitt drømmested <3

Sv; Ja, det ryggplager er ikke noe godt :(

// Haha, ja det er hva jeg kan kalle sent :p Har enda ikke fått sett The King's Speech, tror heller ikke jeg kommer til å se den, er liksom ikke min type film..

SosJojURor sa...

Det har du rett i.
Det er det stedet i USA jeg har mest lyst til å dra tilbake til. Vel, Florida generelt.

Jeg vil oppleve Everglades, Florida Keys, Miami, Daytona, Tampa, Okefenokee Swamp (selv om brorparten ligger i Georgia), samt bade i Mexico-gulfen ...

Nei, det har du helt rett i.

Jeg har ikke sett den enda jeg heller. Har bare sett filmer som er minst 10 år gamle i det siste. Samt begynt å se gjennom Stargate SG-1 igjen. Mange år siden sist jeg så det. :P

Hanna Vaage sa...

sv: Oh! Jeg liker å være en fjollete fjortis :D

SosJojURor sa...

Ja, det vet jeg at du gjør. :P

Nina-Martine sa...

Sv; Da burde du se og få gjort det!!

// Herregud, jeg har bodd i Florida og ikke en gang jeg har rukket å sett de stedene du nevner! Bare Miami og Tampa, men det er ikke akkurat mye å se på i Tampa :p Anbefaler en tur innom St. Augustine, USAs eldste by, kjempe koselig, og i motsetning til mange andre steder i USA, oser den er kultur og historie :)

Og det er helt herlig å bade i Mexicogulfen, skjønner virkelig ikke hvorfor så mange alltid dro til østkysten og Atlantern, når det er kun 30 min lengre til nydelig sandstrender på vestkysten!

SosJojURor sa...

Så sant, så sant.

Ha-ha, ikke sikkert du var interessert i å se alle tingene jeg nevnte heller, samt at du jobbet jo i tillegg.

Jeg vil til Tampa bare for å kunne si at jeg har vært i Tampa. :P

Nice, da skal jeg sjekke ut St. Augustine. :)

Jeg elsker kultur og historie

Ikke sant?
Jeg har badet i Stillehavet, Middelhavet, Atlanterhavet, Nordsjøen, Östersjøen og muligens et hav til, men jeg har fortsatt til gode å bade i Mexico-gulfen. Dit vil jeg virkelig!