Totalt antall sidevisninger

søndag 23. oktober 2011

New York, dag 3

Dag 3 ble brukt til å sløve litt ekstra lenge, før vi kom oss ut på vår siste busstur. Med andre ord, en tur rundt på the Upper West Side.
Vi hoppa av ved the Met hvor vi vandra rundt i noen timer og så på egyptiske artifakter, kunst alà Dali, Picasso, Bacon, Matisse og en drøss med andre gærninger, moderne kunst som innbefattet støvsugere og merkelig designa stoler og en drøss med våpen og rustninger fra riktig gamle dager. :D

Etter det kryssa vi Central Park på vår vei til Strawberry Fields og The Dakota, hvor John Lennon ble skutt for snart 31 år siden. Så gikk turen til Dallas BBQ for en fantastisk burger og øl, før pappa på død og liv skulle inn i en gedigen kube, med andre ord ... en Apple Store.
Jeg føler fortsatt at jeg ikke er ren igjen.

Heldigvis kjøpte han seg Bose Quiet Comfort 15, så det ble litt bedre.
Fantastiske hodetelefonene. <3 Etter dette dro vi på Victoria's Secret og Sephora (mot min vilje, men måtte handle til de som ble igjen hjemme). Så dro vi på Macy's hvor jeg kjøpte meg et par joggesko, samt et par blazere. Det hele var veldig billig. Skremmende billig ift. norske priser. Så var det tid for å dra ut for middag. Vi dro på et fantastisk sted, en riodizio i 49th Street ved navn "Churrascaria Plataforma". Om det eksisterer en Himmel, kan det nok sammenlignes. Det var rett og slett som å dø og komme dit. Kjøttet (og vannet, hver gang jeg satte fra meg glasset mitt, ble det fylt opp igjen, det skjedde ikke med vinen derimot, som sikkert var like greit, den smakte blod og røyk) bare fortsette å komme i en evighet. Og de kom med sverd med kjøtt som de skjærte av de beste stykkene til oss. Det er det mest geniale jeg har vært med på. I tillegg var det nok den peneste og mest classye restauranten jeg noen sinne har vært på.

Etter å ha fylt oss opp med brasiliansk kjøtt, tok vi en snartur innom Emmett O'Lunney's igjen, pappa ville ha en drink og jeg ville ha en hvit russer.
Det er et herlig sted, må definitivt tilbake igjen i kveld. Hovedsaklig fordi pappa glemte å gi tips i går kveld. Også fordi den fantastiske livemusikken fra i går kommer tilbake i kveld med en gjesteoverraskelse. Woo! :D

Ingen kommentarer: